To blog or not to blog

To blog or not to blog…

5.03 (!) uur

Timer op 6 minuten: check

Pen en papier: check

Kop vol spinsels; check

Volgens mijn onbenoemde redacteur @metruudsmit , is meer niet nodig, dus…start de tijd!

Daar zit ik dan, voer en tijd genoeg, want de rest van de wereld slaapt nog.

Mooi; dan kan ik op dit onmenselijke tijdsstip een onmogelijk lijkende prestatie leveren, namelijk ; mijn eerste blog…
Ik zie er al 3 weken tegenop, nadat ik me heb gecommiteerd aan een quadblog. Onder het mom van -een stok achter de deur- begeef ik me op het bloggerspad…alsof ik lid ben geworden van een hardloopclubje waar ik me wekelijks naar toe moet slepen!

Waarom wil ik dit dan ook zo nodig?
Existentiedrang?
Is wat ik te vertellen heb nou echt zo leeswaardig dat ik het wil publiceren in een openbaar dagboek?
Of is het een mooie manier om mijn  reflecties vast te leggen, zelf-knap als ik ben.
Reacties zijn ook  welkom natuurlijk, dat past bij mijn samen-knap leerstijl, weet ik sinds Gardner.

To blog or not to blog

Die vraag is bij deze dan tenminste beantwoord.

Wie weet … wordt vervolgd.

Stop de tijd

5.15 uur

Dat is het dubbele van de voorspelde tijdsinvestering volgens @metruudsmit

Maar meer dan de helft minder, dan ik zelf had verwacht.

7 thoughts on “To blog or not to blog

  1. Van harte gefeliciteerd met je eerste blogpost!
    Viel wel mee hè achteraf:-)
    Maar waarom zou je bloggen?
    Alle redenen die je noemt zijn legitiem, maar bloggen zonder reden kan ook leuk zijn!
    Maak geen afspraken met jezelf zoals: ik wil iedere dag bloggen.
    Laat je niet gek maken door anderen, maar vind je eigen ritme!

  2. Ha, wat een herkenbaar bericht. Behalve het tijdstip dan, dan moet je meer bij @FransDroog zijn.
    Ben je de moeite waard om te volgen? Ook die twijfels herken ik. Diep in velen ban ons zit toch dat nare groene monstertje te roepen dat je eigenlijk niet de moeite waarde bent.
    De tijd zal het leren. Met zo’n quadblog heb je er tenminste al drie volgers. Dat schiet dus op.

    Ik ben benieuwd naar het vervolg in elk geval, de kop is eraf. Let the Blogging Times begin!

    Succes,

    Dico

  3. Haha, je 1e blog is in ieder geval de moeite waard om te lezen. Schrijven met humor, dat is denk ik een belangrijke blogeigenschap!

    Ik ben ook benieuwd naar je werk, je school, je raakvlakken en activiteiten met ICT, of je je koffie zwart drinkt, etc!

    So keep blogging! Ga nu googlen op Gardner…

  4. GOEDEMORGEN!
    Eindelijk iemand die ook eens lekker ’s morgens vroeg aan de slag gaat. 🙂

    Reflecties vastleggen, zelfs als alleen jij ze leest is al genoeg reden.
    Maar ze zullen waardevol blijken, voor een paar of voor veel anderen.
    Zij zullen aan het denken gezet worden, en door hun reacties jij ook weer.
    Dat is leren. Dat is samen leren. Dat is mooi onderwijs.

    Niemand die je vertelt hoe of wanneer.
    Nou ja……, één keer in de zoveel weken dan zelf delen en elke week op een zelf gekozen tijdstip, vroeg of laat, doordeweeks of zondags een reactie op het delen van een ander. Dat moet toch kunnen 🙂

    Welkom en veel blog en leerplezier!

  5. Hi Hi leuk je blog werd gepromoot door Frans Droog, heb zelf al wel een blog account aangemaakt maanden geleden maar nog geen tijd gevonden.
    Jammer hoe tijdgebrek je creatievitijd aantast ja je leest het goed.
    Maar wat in het vat zit verzuurt niet:-)

    Keep up the good work!
    @corne_de_boer

    • Whaaaa! Iets wat al heel lang op mijn wensen lijstje staat, heb jij nu gedaan.
      Is jouw kennis genoeg om over te schrijven? Check, check, dubbel check.
      Ken je genoeg anekdotes om te schrijven? Zeker weten!!!
      Schrijf je pakkend genoeg? Absoluut!
      Succes, het gaat je lukken!

Geef een reactie

