Daar maak ik me nu druk over

Ik heb me vaak afgevraagd waar een columnist die dagelijks publiceert zijn inspiratie vandaan haalt.
Ik lees regelmatig de column van Renske en Marcel in de NRC next en ben nog steeds fan van Aafke.
Daar lees ik dagelijks ergernissen en vooral veel verbazing.

Waar ik me over verbaas -en dat is voer voor tenminste een wekelijks en misschien wel een dagelijkse column-: de week of dag van de….
Vul maar in: secretaresse / sport / geld / smaak / mediawijsheid / opvoeding / ondernemer / lentekriebels /…
En dat is allemaal nog tot daar aan toe, maar als school wordt je geacht om overal aandacht aan te besteden, want anders ben je niet maatschappelijk betrokken.

Weet je waar ik wel eens week voor zou willen? Voor FOCUS, focus op wat we echt willen en waar het om gaat in het onderwijs, namelijk; kinderen helpen in hun ontwikkeling tot gelukkige evenwichtige mensen die een zinvolle bijdrage kunnen leveren aan de maatschappij door hun talenten in te zetten.

Lang leve de week van de focus op talent.

En daar maak ik me nu druk over!

Geef een reactie

